7 oktober 2023
10:00:00 - 15:30:00

Witrikdag 2023

Dit jaar hebben we een wel heel bijzonder programma op een heel bijzondere locatie voor de Witrikdag!

Dirk Koeman uit Oostzaan heeft een nieuwe stal gebouwd voor zijn veestapel die voor een flink deel uit Witrikken bestaat. Hij is al jarenlang enthousiast Witrikfokker en een van de laatste vaarboeren in de Zaan. De volgende generatie enthousiastelingen staat al klaar, zijn dochter Daniëlle wil heel graag het bedrijf voortzetten.

Vader en dochter Koeman ontvangen ons op hun bedrijf in Oostzaan. We zullen in het kort de stand van zaken binnen de Stichting doornemen Waarbij we ook afscheid nemen van twee terugtredende bestuursleden. Vervolgens hebben we een spreker uitgenodigd waar we reuzetrots op zijn. Marleen Felius gaat ons over haar werk vertellen en we zijn in de gelegenheid haar te bevragen over de verschillende rassen die zij heeft gezien en geschilderd en zij kan ons ook wat vertellen over Witrikken in andere delen van de wereld.

Na een gezamenlijke lunch zal Dirk ons, ijs en weder dienende, meenemen in zijn boot om ons te laten zien en ervaren wat het betekent om vaarboer te zijn. We krijgen een unieke inkijk in het bijzondere landschap van de Zaanstreek en natuurlijk zullen we zijn Witrikken kunnen bewonderen.

Deze dag mag u echt niet missen: aanmelden kan op stichtingdewitrik@gmail.com of met een appje aan 06-51255123. De bijdrage in de kosten van de dag bedragen € 20 voor donateurs en € 25 voor niet-donateurs.

Zaterdag 7 oktober 2023, inloop vanaf 10.00 uur start, programma 10.30 uur. We verwachten tegen 15.30 het programma te hebben afgerond.

We zien u allen graag verschijnen bij Maatschap Koeman, Kerkbuurt 89, 1511 BC Oostzaan. Op het terrein is ruim parkeergelegenheid.

We zien uit naar uw aanmeldingen en uw aanwezigheid!!